Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

Data Security امنیت داده حوزه داده
امنیت داده

امنیت داده (Data security)

امنیت داده (Data security) شامل برنامه‌ریزی، توسعه و اجرای سیاست‌ها و رویه‌های امنیتی برای تأیید اعتبار، مجوز، دسترسی و حسابرسی مناسب از دارایی‌های داده و اطلاعات است. مشخصات امنیت داده بین صنایع و کشورها متفاوت است. با این وجود، هدف از اقدامات امنیت داده‌ها یکسان است و آن محافظت از دارایی‌های اطلاعاتی همسو با مقررات پنهان‌سازی داده‌ها، توافق‌نامه‌های قراردادی و نیازمندی‌های کسب‌ و کار می‌باشد.

Management of reference and master data حوزه داده مدیریت داده
مدیریت داده‌های اصلی و مرجع

مدیریت داده‌های مرجع و اصلی

در هر سازمان در زمینه کسب‌ و کار، فرایندها و فعالیت‌ها و سیستم‌های مختلفی وجود دارد که از داده‌های متنوع و گوناگون استفاده می‌کنند. داده یکی از حیاتی‌ترین عناصر یک سازمان است که در این میان برخی داده‌ها به دلیل داشتن جایگاه مهم‌تر در کسب‌ و کار یک سازمان، حائز اهمیت هستند.

Data design and modeling حوزه داده طراحی داده مدل‌سازی داده معماری داده
طراحی و مدل‌سازی داده

طراحی و مدل‌سازی داده

مدل‌سازی داده‌ها فرآیندی برای تشخیص، کشف، تجزیه‌ و تحلیل و اندازه‌گیری الزامات داده، و سپس بازنمایی و برقراری ارتباط این نیازهای داده‌ای به شکلی دقیق به نام مدل داده است. مدل‌سازی داده‌ها را می‌توان یکی از مؤلفه‌های مهم مدیریت داده دانست.

Data architecture حوزه داده معماری داده
معماری داده چیست؟

معماری داده

معماری داده جزء اساسی مدیریت داده است. از آنجا که اطلاعات بیشتر سازمان‌ها بیش از آن است که افراد بتوانند آن را درک کنند؛ لازم است داده‌های سازمانی در سطوح مختلف نمایش داده شود تا قابل‌ درک بوده و مدیریت بتواند درباره آن تصمیم‌گیری کند. محصولات معماری داده شامل توصیفاتی درباره وضعیت موجود، تعریف نیازمندی‌های داده، راهنمای یکپارچه‌سازی داده و کنترل دارایی‌های اطلاعاتی است.

Data Governance حاکمیت داده حوزه داده
حاکمیت داده

حاکمیت داده

حاکمیت داده (Data Governance) مجموعه‌ای از شیوه‌های استراتژیک است که برای سازماندهی و مدیریت داده‌ها به منظور اطمینان از کیفیت و دسترسی در طول چرخه عمر داده‌ها استفاده می‌شود. با وجود فرآیندهای حاکمیت داده، داده‌ها به جای نگهداری در سیلوها، در سراسر یک سازمان در نظر گرفته می‌شوند تا در دسترس بودن و بهبود یکپارچگی و همچنین محافظت از آنها مطابق با قوانین و آیین‌نامه‌های سازمانی و نظارتی باشد.
امروزه سازمان‌ها به بلوغ خوبی در حوزه IT و نرم‌افزارهای کاربردی رسیده‌اند و فرایندهای مشخصی برای تعریف برنامه کاربردی جدید و نحوه پیاده‌سازی و اضافه‌شدن آن به اکوسیستم برنامه‌های کاربردی وجود دارد. ولی این بحث در حوزه داده هنوز نابالغ است و این مسئله اهمیت حاکمیت داده را مشخص می‌نماید.

Data Warehouse and Business Intelligence انبار داده هوش تجاری
انباره داده و هوش تجاری

انباره داده و هوش تجاری (DW/BI)

فرآیندهای تصمیم‌گیری مؤثر در تجارت وابسته به اطلاعات با کیفیت است. در بازار رقابتی امروز این یک واقعیت است که دسترسی به انبار داده طبقه‌بندی شده نقش بسزایی در افزایش کارایی کسب و کارها دارد. اگر بخواهید با سرعت، دقیق و مطمئن به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید، انبار داده پیش نیاز این موارد بوده و نقش حیاتی ایفا می کند. در این بین هوش تجاری کار استخراج نتایج را بر عهده خواهد داشت. یکپارچه‌سازی داده برای انبار داده و هوش کسب‌وکار و همچنین مدیریت داده مستر مهم است چرا که همه اینها بر تبدیل و یکپارچه‌سازی داده از سیستم‌های منبع به سیستم‌های هدف در هر کجا که به مصرف کنندگان داده تحویل داده شود، تاثیر مستقیم دارد.

Advantages of Web Application Business Digitalization دیجیتالی‌سازی کسب و کار وب اپلیکیشن
مزایای وب اپ

مزایای وب اپلیکیشن و دیجیتالی‌سازی کسب و کار

وب اپلیکیشن‌‌ها یا همان اپلیکیشن‌های تحت وب نرم‌افزارهایی هستند که از تکنولوژی وب و مرورگر استفاده می‌کنند و برای اجرا نیاز به مرورگر دارند و این برنامه‌ها کاملا تطبیق پذیرند یعنی بر روی تمام دستگاه‌ها مانند؛ کامپیوتر، موبایل، ساعت‌های هوشمند و حتی دستگاه‌هایی که در آینده ساخته می‌شوند، قابل اجرا هستند. وب اپلیکیشن‌ها محور اصلی در تحولات دیجیتال کسب و کارها بوده و برای رشد در بازارهای جدید بسیار ضروری هستند.

Data Integration حوزه داده یکپارچه‌سازی داده
یکپارچه سازی داده

یکپارچه‌سازی داده

یکپارچه‌سازی داده فرایند تجمیع داده‌ها از منابع مختلف در یک قالب واحد است. این فرایند شامل فرایندهای دریافت داده، پاک‌سازی آن، ETL mapping و تغییر داده می‌باشد. هدف نهایی یکپارچه‌سازی داده پیاده‌سازی یک دید واحد روی همه مجموعه‌های منابع پراکنده داده است. داشتن این دید واحد منجر به بهبود نتایج در ابزارهای تحلیلی و هوش کسب‌وکار خواهد شد.