Over 10 years we help companies reach their financial and branding goals. Engitech is a values-driven technology agency dedicated.

Gallery

Contacts

411 University St, Seattle, USA

engitech@oceanthemes.net

+1 -800-456-478-23

Advantages of Web Application Business Digitalization دیجیتالی‌سازی کسب و کار وب اپلیکیشن
مزایای وب اپ

مزایای وب اپلیکیشن و دیجیتالی‌سازی کسب و کار

«وب اپلیکیشن» (Web Application) یا به اختصار «وب اَپ»، برنامه کاربردی تحت وبی است که روی سرور ذخیره می‌شود و به‌وسیله اینترنت و مرورگر وب می‌توانیم به آن دسترسی داشته باشیم. به‌کارگیری وب اپلیکیشن‌ها به مشتریان امکان می‌دهد تا فارغ از دستگاه مورد استفاده خود – همچون گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و غیره – به‌واسطه مرورگر وب با کسب و کارها ارتباط برقرار کنند.

وب اپلیکیشن‌ها، «تعاملی» (Interactive) هستند. به‌طوری‌که این امکان برای کاربران وجود دارد تا از طریق آن‌ها اقداماتی مانند خرید محصولات، سفارش خدمات و ثبت بازخورد را انجام دهند.

فروشگاه‌های آنلاین، شبکه‌های اجتماعی، محصولات آموزشی، ویرایشگرهای تصویر، ویدیو و متون، بازی‌ها و سیستم‌های رزرواسیون، همگی جزو نمونه‌هایی از وب اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شوند و می‌توان گفت که پیچیدگی بیشتری نسبت به وب‌سایت‌های اطلاعاتی متعارف دارند. کاربران وب اپلیکیشن‌ها به‌جای اینکه تنها، خواننده‌ای منفعل باشند، به‌عنوان شرکت‌کننده‌ای فعال در فرایند، با سازمان‌‌ها تعامل خواهند داشت.

Web Application را تقریبا در هر حوزه‌ای می‌توان به‌کار گرفت. به‌طوری‌که هم برای مشتریان و هم کسب و کارها مفید باشند. مواردی مانند بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی، سیستم‌های رزرو هتل و بلیت‌فروشی، راهکارهای مالی و فروشگاه‌های آنلاین از این نوع برنامه‌ها هستند. ساخت Web App‌ها را بی‌تردید می‌توان یکی از روش‌های پیشرو در سرمایه‌گذاری زمان و منابع برای توسعه شرکت‌ها در نظر گرفت. از جمله قابلیت‌هایی که وب اپلیکیشن‌ها برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورند، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • به کمک وب اپلیکیشن‌ها،‌ مراحل کسب و کار هم برای کارکنان و هم دیگر پرسنل، به‌صورت خودکار انجام می‌شود.
  • نظر مخاطبین هدف جلب می‌شود و سازمان در رقابت‌ها دوام می‌آورد.
  • راهکارهای آسان‌تر، قابل اعتمادتر و مطمئن‌تر برای وظایف رایج سازمان یا کسب و کار فراهم می‌شود.
دیجیتالی‌سازی کسب و کار

دیجیتال سازی سازمان

تحول دیجیتال در کسب و کار به معنی تحول و دگرگونی عمیق در روش و شیوه اجرای کسب و کار است و تنها به معنی در اختیار گرفتن ابزارهای مرتبط با این موضوع نیست. در حقیقت با استفاده از فناوری‌های جدید بدون ایجاد فرهنگ، مهارت، دانش و ساختارهای لازم، تحول دیجیتال در کسب و کارها رخ نخواهد داد.

آماده شدن برای تحول دیجیتال در کسب و کار یک نیاز لوکس و تجملی نیست که کسب و کارها تصادفی به سمت آن بروند. این یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای همه سازمان‌هایی است که می‌خواهند در بازار رقابتی همچنان حضوری فعال داشته باشند. باید توجه داشت که تحول دیجیتال این پتانسیل را دارد که عملیات کسب و کار را بهینه کند و رشد در بازارهای جدید و موجود را تسریع بخشد.

کسب و کارها از تحول دیجیتال برای اصلاح فرآیندهای موجود، ترکیب ایده‌ها و ابتکارات جدید و طراحی مجدد تجربه مشتری برای تداوم فعالیت در دنیای پویای کسب و کار و پاسخگویی به تقاضای بازار استفاده می‌کنند.

تحول دیجیتال در کسب و کار به معنی بهره‌برداری از فناوری‌های پیشرفته برای ایجاد تحولات اساسی و بنیادی در ساختارهای کسب و کارها با هدف تحول در نحوه انجام فعالیت‌های کسب و کارها و ارائه ارزش بالاتر به مشتریان است. به طور خلاصه منظور از تحول دیجیتال، تحول در فرهنگ سازمانی هر کسب و کار با کمک فناوری به ویژه فناوری‌های تحول آفرین است.

دیجیتالی شدن به تبدیل داده‌های فیزیکی یا آنالوگ به داده‌های دیجیتال اشاره دارد. دیجیتالی شدن هم مفهومی است که در استفاده از اطلاعات دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ساده سازی عملیات تجاری به کار می‌رود. ولی تحول دیجیتال در کسب و کار ممکن است مستلزم دیجیتالیزه کردن و دیجیتالی شدن باشد، اما بسیار بیشتر بر تحول کسب و کار متمرکز است.

چرا کسب و کارها باید به تحول دیجیتال توجه کنند؟

چرایی دییجتالی‌سازی

دیجیتالی‌سازی کسب و کار (Business Digitalization) از طریق وب اپلیکیشن‌ها به خاطر داشتن بالاترین اثرگذاری در جلب نظر مشتریان و سادگی استفاده، در بین روش‌های بازاریابی موجود، به سرعت در حال کسب محبوبیت نزد صاحبان کسب‌و کارها است. رشد روز افزون بازار به سمت دیجیتال شدن با تغییر و تحول روزانه تکنولوژی امری سورپرایز کننده نیست. هر روز تعداد بیشتری از مصرف کنندگان در مورد محصولی که نیاز دارند در اینترنت تحقیق کرده و به صورت آنلاین محصول مورد نظر را خریداری می‌کنند. طبق تحقیقات نشریه فوربز، ۸۲ درصد از مشتریان قبل از خرید به صورت آنلاین در مورد برندهای ارائه دهنده محصول مورد نظر تحقیق می‌کنند و همان طور که تک ریپورت گزارش می‌دهد، ۷۹ درصد از مردم خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. پس چگونه می‌توان به این درصد بالای مردم دسترسی پیدا کرد؟ جواب ساده است، با دیجیتالی‌سازی کسب و کار از طریق وب اپلیکیشن‌ها.

بسیاری از بیزینس‌های کوچک تاکتیک‌های دیجیتال را برای دسترسی و ایجاد تعامل با مخاطبان آنلاین بکار می‌گیرند. تاکتیک‌های دیجیتال کم‌هزینه‌ترین تاکتیک‌ها برای رسیدن به بیشترین تعداد مخاطبان برای بیزینس‌ها هستند. فناوری‌های دیجیتال به سرعت در حال رشد و توسعه هستند و به همان اندازه نیز کسب و کارها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. دنیای کسب و کارها نیز روز به روز در حال پیشرفت و تکامل هستند. در این شرایط شرکت‌ها باید تغییرات را بپذیرند و با آن همسو شوند.

نرخ بالاتر جلب مشتری، هزینه‌های پایین‌تر برای تبلیغات و دستیابی به مخاطبین بیشتر از مزایای دیجیتالی‌سازی کسب و کار از طریق وب اپلیکیشن‌ها است.

برای دستیابی به نوآوری و دستاورد مدنظر، کسب و کارها به یک پلتفرم دیجیتالی نیاز دارند که ارتباط و همکاری در تمامی بخش‌های درونی کسب و کار را افزایش دهند. از دیگر مزایای تحول دیجیتال می‌توان به مواردی اشاره کرد که ارتباطات غیر ضروری، داده‌های تکراری، زمان‌های پاسخگویی طولانی، اطلاعات از دست رفته و به اشتراک گذاری غیر موثر ایده‌ها را ریشه‌کن می‌کند. وقتی ارتباطات درونی کسب و کارها دیجیتالی می‌شود، بهره‌وری، پاسخگو بودن و خلاقیت افزایش می‌یابد. این کار توانایی لازم برای بروز ماندن را در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهد.

فواید دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن

مزایای وب اپ

دسترسی جهانی: بازاریابی سنتی توسط جغرافیا محدود شده است و ایجاد یک کمپین بازاریابی بین‌المللی می‌تواند سخت، هزینه‌بر و نیز پر زحمت باشد. با وجود وب اپ‌ها، بازاریابی دیجیتال در اینترنت انجام می‌شود که به این معنی است که سازمان‌ها می‌توانند از گستردگی و کم هزینه بودن آن برای اهداف خود بهره ببرند.

حتی صاحب یک کسب و کار محلی بسیار کوچک نیز این توانایی را دارد تا با استفاده از یک فروشگاه آنلاین به مخاطبان بین المللی دست یابد. این کار از طریق بازاریابی سنتی هرگز امکان‌پذیر نیست یا هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. این دسترس‌پذیری آنلاین فرصت‌های رشد بیشماری را برای کسب و کارها به وجود آورده است. ترکیب دسترسی جهانی و رویت‌پذیری، یک فرصت فوق العاده برای هر کسب و کاری است.

دسترسی محلی: اگرچه دسترسی جهانی یکی از فواید اصلی دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن به شمار می‌آید، اما رویت‌پذیری محلی را نیز بهبود می‌بخشد که اگر کسب و کاری به مشتریان محلی وابسته باشد، پس بسیار اهمیت دارد. سئو (Search engine optimization or SEO) محلی و تبلیغات هدفمند محلی می‌توانند برای شرکت‌هایی که به دنبال جذب مشتریان محلی هستند، بسیار سودمند باشد. دسترسی محلی کم هزینه و بی‌زحمتی که از طریق وب اپلیکیشن بدست می‌آید در مقابل تبلیغاتی که باید چاپ شود و در اطراف محل کسب و کار پخش شود، غیر قابل مقایسه است.

هزینه پایین‌تر: فرقی نمی‌کند که صاحبان کسب و کارها بخواهند محصولات یا خدمات خود را به صورت محلی یا بین‌المللی تبلیغ کنند، دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن یک راه حل مقرون به صرفه برای آن‌ها ارائه می‌دهد. دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن حتی به کوچک‌ترین شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از استراتژی‌های به شدت هدفمند با شرکت‌های بزرگ‌تر رقابت کنند.

شروع به کار بیشتر این استراتژی‌ها هیچ هزینه‌ای برای کسب و کار ندارد (مانند سئو، رسانه اجتماعی و بازاریابی محتوا). یک کسب و کار می‌تواند از طریق دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن راه حل‌های مناسبی را بر اساس اهداف بازاریابی خود پیدا کند.

فواید دیجیتالی‌سازی و وب اپ

یادگیری ساده: اگرچه دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن جنبه‌های بسیار زیادی دارد که باید یاد گرفته شوند، شروع آن‌ها نسبتا ساده است. دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن از نظر اهداف و مقیاس کسب و کارها، پروسه‌های مختلفی داشته و به روش‌های گوناگونی پیاده‌سازی می‌شوند. صرف نظر از پیچیدگی‌های فنی، نهایتا استفاده از آن هم برای کاربران و هم برای صاحبان مشاغل ساده خواهد بود.

هدف گذاری موثر: حتی اگر کسب و کارها ایده واضحی از مخاطب هدف خود نداشته باشند، دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن آنها را قادر می‌سازد تا داده‌هایی را استخراج کنند که با استفاده از آن‌ داده‌ها بتوان فهمید که کدام مخاطبان برای آن کسب و کارها بهترین هستند. لذا می‌توان فرایندهای جذب مخاطبان مناسب را بهتر بررسی کرد.

در این زمینه گزینه‌های بسیار متعددی از هدف گذاری وجود دارد، از جمله استفاده کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)، تبلیغات در محیط‌های دیجیتال دیگر مانند وبسایت‌های فروشگاهی پر طرفدار یا شبکه‌های اجتماعی مرتبط.

فواید دیجیتالی‌سازی با وب اپ‌ها

وجود این انتخاب‌های مختلف در زمینه هدف گذاری باعث می‌شود اطمینان حاصل شود که هر کسب و کاری به مخاطب درست خود دست یابد. همچنین به کسب و کارها در تحلیل رفتارهای در حال تغییر مشتریان و اصلاح فرایندها بر اساس آن تغییرات کمک می‌کند. این توانایی درک نیازهای همواره در حال تغییر مشتریان، روشی مطمئن برای موفقیت هر شرکتی است.

استراتژی‌های متعدد تبلیغاتی: استراتژی‌های تبلیغاتی متعددی وجود دارند که توسط انواع مختلف کسب و کارهایی که  از طریق وب اپلیکیشن دیجیتالی‌سازی شده مورد استفاده قرار می‌گیرند. کسب و کاری که علاقمند به جذب لیدهای بین‌المللی است، ممکن است استراتژی کاملا متفاوتی نسبت به یک کسب و کار محلی داشته باشد. اگرچه برخی از شرکت‌ها به راحتی از بازاریابی محتوا و سئو سود می‌برند، اما سایر شرکت‌ها از کمپین‌های تبلیغاتی مبتنی بر تبدیل بهره‌مند می‌شوند.

روش‌های تبلیغاتی بسیار کم هزینه و متعددی که از طریق وب اپلیکیشن‌ها در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد، شگفت انگیز بوده و می‌تواند بسیار ارتقا دهنده باشد.

نکته کلیدی این است که همیشه نتایج قابل تحلیل بوده و تاکتیک‌ها و روش‌های بهتری را می‌توان با گذشت زمان توسعه داد. یک استراتژی تبلیغاتی که به خوبی اجرا شود، با نیازهای تحول در کسب و کار سریعا تغییر کرده و منطبق می‌شود.

در اینجا رایج‌ترین انواع تبلیغات دیجیتال که می‌تواند توسط کسب و کارهای دیجیتالی‌سازی شده انتخاب شود، آورده شده است:

  • تولید محتوا بر اساس سئو
  • بازاریابی موتور جستجو
  • تبلیغات پولی رسانه‌ای
  • بازاریابی ویدئویی
  • تعامل در انجمن
  • بازاریابی رسانه اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • جستجوی محلی
  • ریتارگتینگ یا بازاریابی مجدد
  • بازاریابی اینفلوئنسر

انواع مختلف محتوای در دسترس: یکی دیگر از فواید اصلی دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن‌ها این است که انواع مختلفی از محتوا برای نمایش برند مورد نظر کسب و کارها به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود. برای پلتفرم‌های مختلف، طیف گسترده‌ای از انواع محتوا وجود دارد که می‌توان انتخاب کرد تا برند مورد نظر را به نمایش گذارد و کمپین‌های آنلاین موثر را به راه انداخت.

فواید وب اپ برای موفقیت

بر خلاف بازاریابی سنتی، با دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن‌ها می‌توان به راحتی یک محتوا را برای پلتفرم‌های مختلف مجدد تولید کرد.

از جمله رایج‌ترین انواع محتوا که در دسترس کسب و کارهای دیجیتالی‌سازی شده قرار دارد، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • پست‌های وبلاگی
  • پادکست‌ها
  • ایمیل‌ها
  • کتاب‌های الکترونیکی
  • محتوای بصری
  • اینفوگرافیک‌ها
  • وایت پیپرها
  • کوئیزها
  • پست‌های رسانه اجتماعی
  • وبینارها

افزایش تعامل: یکی از فواید مهم دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن‌ها افزایش نرخ تعامل است. وب اپلیکیشن‌ به صورت پیش‌فرض طوری طراحی شده است که بسیار تعاملی باشد. کاربران می‌توانند یک پست وبلاگی را به اشتراک بگذارند، یک عکس را لایک کنند، ویدئو را ذخیره کنند یا از طریق کلیک بر روی تبلیغات پولی با وبسایت مرتبط با کسب و کار در تعامل باشند.

با بکارگیری وب اپلیکیشن، تعاملات یک کسب و کار می‌تواند صدها برابر افزایش یابد.

بهترین بخش قضیه این است که کسب و کارها می‌توانند تمام این اقدامات را اندازه‌گیری کنند. این کار کسب و کارها را قادر می‌سازد تا پست‌های تعاملی‌تر ایجاد کنند و با معرفی بیشتر برند خود، فروش را افزایش دهند.

هر چه تعامل آنلاین کسب و کارها بیشتر باشد، مشتریان وفادار بیشتری بدست می‌آورند. کسب و کارهایی که از فرمت‌های تعاملی به صورت کارآمد در استراتژی‌های آنلاین خود استفاده می‌کنند، راحت‌تر می‌توانند ترافیک مراجعه کنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.

مزایای وب اپ برای کسب و کارها

قابلیت تحلیل و بهینه‌سازی: یکی دیگر از فواید مهم دیجیتالی‌سازی از طریق وب اپلیکیشن‌ها، قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌های فروش یا آمار ارایه خدمات است که نکات مفیدی را در زمان واقعی در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا بر اساس آن اقدامات خود را موثرتر کنند.

این به بهینه‌سازی فرایندهای بعدی و اصلاح مشکلات احتمالی موجود در اسرع وقت کمک می‌کند. تحلیل آمارهای آنلاین بدست آمده از طریق وب اپلیکیشن‌ها، کسب و کارها را قادر می‌سازد تا تمام منابع ترافیک مراجعه کنندگان را مشخص کرده و کنترل فروش یا نرخ ارایه خدمات را در دست بگیرند.

«پایان»
خواندنی‌های مفید دیگر: